Pagina's

zaterdag 9 mei 2015

Fluitenkruid

De bermen staan weer vol Anthiscus Sylvestris of gewoon Fluitenkruid
Ik kon het niet weerstaan en heb een grote bos geplukt.
Zo`n eenvoudig en mooi bloementje geschikt voor wilde ongedwongen boeketten.
En bovendien geurend  je kunt er armen vol van plukken,èèn bloementje ruik je niet maar een vaas vol wel.
Als witte kanten kleedjes in de berm  vaak met  Koolzaad een prachtig gezicht.
Fluitenkruid een paar uur in een emmer veel water laten  optrekken,dan staan ze zeker 5 dagen.


In een grote roestige lepel gezet met oase en  gaas blijven ze goed recht staan.
 De plukmand gevuld
Het hout moet nog geverfd worden in  een grijze of zwarte kleur maar daar ben ik nog niet uit,  kan het ook laten vergrijzen en  kijken hoe dat staat en dan alsnog verven

Een gezellige Moederdag.

Groetjes  Joke.


15 opmerkingen:

  1. Altijd leuk dat fluitenkruid. Alhoewel ik het nog nooit geplukt heb staat het heel mooi.
    Jij ook een fijne moederdag. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede tip om het fluitenkruid op te laten trekken.
    Het hout vergrijzen kost even wat geduld maar staat wel mooi rustig denk..
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig hoor en bedankt voor de tip! Ik wil ook nog een mooi boeket fluitenkruid voor de tuin gaan plukken.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig he, hier staan de bermen er ook vol mee en ze staan hier ook in ons weiland, het ruikt inderdaad heerlijk!
    Veel liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor Joke fijne Moederdag liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja,ik vind Fluitenkruid ook zo mooi.
    En wat een mooie combinatie zo samen met
    het Koolzaad.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo blijven ze dus lekker fris , had het vorig jaar geprobeerd in een beetje water , natuurlijk en het had geen uur gestaan .
    Dit ga ik ook eens proberen .
    Voor jou ook een fijne Moederdag
    Groetjes
    Christel , Garcyasplace

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Al veel jaren pluk ik elk voorjaar een grote bos fluitekruid. Genieten! Een andere prachtige, meer toepasselijke naam vind ik, voor deze bermbloem is Hollands Kant. Groeten van Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb ze ook altijd thuis staan: je krijgt er toch echt een lentegevoel van!
    En wie wil er nou niet een gratis bos bloemen!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig! Ben dol op fluitenkruid.........mooie beelden.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Anoniem23:06

    Leuk gedaan om het Fluitekruid in oase te steken, goede tip!
    Ik heb het nog niet staan, maar de zomer kan niet beginnen zonder een bos in een kan op de tuintafel. Welkom zomer! En je tip om ze eerst te laten volzuigen met water ga ik zeker proberen...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik vind het ook zo mooi, maar durf het niet binnen te zetten, ivm hooikoortsklanten in huis:((( weet jij of dat kan?
    groetjes, Inge R

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Joke,
    Bedankt voor je reactie op mijn post. Ik dacht echt dat ik je al volgde.....niet dus...ik heb me snel bij jouw aangemeld!
    Jij hebt dan ook die geweldige give away gewonnen van Esatto, toch?
    Super!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk Joke, dat 'hollands kant' zoals ik dat noem ;) ik wens je een heel fijn weekend!
    lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk he, al dat fluitenkruid. Ik heb inmiddels ook al een bos geplukt en een voor mijn moeder die mooi op de tafel staat te pronken! Alleen is het zo jammer dat de bos snel uitvalt en slap wordt. Maar misschien komt dat ik hem gewoon altijd op water zet. Ga het ook maar eens proberen wat jij zei. En goede tip van het oase, had het nog nooit eerder gehoord maar ook eens het proberen waard..

    Liefs, Liesbeth
    P.s. Erg leuke blog heb je, ik ga je volgen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen