Pagina's

dinsdag 19 februari 2013

Stoel

Ik heb een paar mooie lappen linnen gekocht bij Heritage antiek en brocante(daar hebben ze een grote collectie boeren-linnen en leuke andere stoffen).
In de garage staan nog een paar stoelen die opgeknapt moeten worden en daar gebruik ik deze linnen voor.

 Stoel nr 1 Quignon a Paris
Ik heb de stoel een paar keer ingespoten met bleekwater om  te laten vergrijzen
De kleur is mooi vergrijsd nog even een matte lak erop voor bescherming
 De zitting stoffeer ik met een grove stoere  linnen.

Hier en daar nog een beetje bruine kleur maar dat vind ik wel leuk staan


Groetjes  Joke.


19 opmerkingen:

  1. Wat een gave stoel. Hij wordt vast heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie stoel zeg! Met het stoere linnen is het plaatje helemaal compleet, succes ermee! We gaan het zien!
    Lieve groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zal dat mooi worden Joke en wat een prachtige stoel.
    Ook de linnen stof. vind ik geweldig.
    Ben zo benieuwd naar het resultaat. Succes met het bekleden.

    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat knap dat je dat zelf gaat doen. Linnen is hiervoor een hele mooie stof, je stoel wordt vast een plaatje!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige stoel, leuke tip, bleekwater? ik heb wel van azijn gehoord.
    Hij ziet er heel mooi vergrijst uit.
    En linnen daar ben ik ook gek op, ik heb vorige keer ook van dat mooie linnen bij Heritage gekocht.
    Ben heel benieuwd naar het eind resultaat.
    Maar hij zal vast heel mooi worden Joke.
    Fijne avond lieve groet Nelly

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat,Joke.
    Het wordt vast en zeker erg mooi.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat toevallig, ben ook op zoek naar een lap linnen voor het maken van een hoes om een fauteuil. Zal eens even kijken of ze ook een site hebben. Prachtige stoel trouwens, wordt vast een plaatje! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je stoel is prachtig en de vergrijsde look vind ik helemaal fantastisch. Ben benieuwd naar het eind resultaat.

    Lieve groet,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi project Joke, dat ziet er veelbelovend uit...ik vind de stoel hele mooi en de mooie stof..een plaatje.

    Lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig stoeltje. Het wordt vast heel erg mooi met het linnen. Bedankt voor de bleekwater tip. Ik ga het zeker eens proberen!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi.
    Doe je dat met gloor?
    En moet je het dan nog verdunnen?

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wat wordt dat mooi!! Die gaat vast een mooi plaatsje krijgen in je huis!

    Leuk blog heb je, ik ga hier vaker rondsnuffelen :).

    Lieve groet,

    Miriam,
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De stoel is zo al helemaal gaaf...maar met het mooie stoere linnen erop...is het straks vast een prachtige mooie aanwinst in huis!!!

    Een fijne dag, en groetjes!
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ben heel benieuwd hoe ze gaan worden !
    Nu al een hele mooie stoel :) Mooie vergrijsde tint.. Zal vast een plaatje worden in huis
    Fijne dag nog,
    Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig exemplaar, ben benieuwd naar het eindresultaat...

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Juweeltje om te zien deze stoel, dat je met chloor dit effect krijgt, nooit geweten, ga ik proberen.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waaauw wat een leuke stoel, ook ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat!! Het stof vind ik ook echt super van kleur! Heerlijk!
    wou dat ik ook zo handig was :-)

    Liefs Wendy
    ps bedankt voor je berichtje, hoewel ik het nu nergens meer vind :-) Het spookt op Blogger :p

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een enige stoel zeg. Knap hoor dat je zo creatief bent. Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.
    Lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Woo wat n prachtige stoel
    Nu al
    En dan is ie nog niet klaar !
    Gr amy
    Ben je volger geworden ziet er zo mooi uit

    BeantwoordenVerwijderen