Pagina's

donderdag 8 september 2011

goede wijn behoeft.

Goede wijn behoeft geen krans. (maar wel een schortje.)
sta leuk op een mooi gedekte tafel.
IK zal proberen een uitleg te geven om het zelf te maken als je het leuk vind.
Rokgedeelte----lapje stof 21 cm breed 11 cm lang + naad
bovenstukje-----lapje stof 8 cm breed 7 cm lang +naad.
bandje voor het bovestukje  25 cm lang
kant voor afwerking  85 cm

Bovenkant plooien maken tot op 8 cm breed begin v/a 2 cm van de zijkant ,het is mooi als je de middelste plooi naar elkaar toe leg.
langs zij en onderkant een kantje op naaien.
Bovenstukje schuin naar boven knippen tot 6 cm breed kleine halslijn knippen.
kant langs halslijn naaien voor afwerking en een stukje kant op het midden van het lijfje naaien .
(band 25) cm langs de zijkant van het bovenstukje omhoog en langs de andere zijkant weer naar beneden naaien op de verkeerde kant vastzetten dan naar de goede kant vouwen en vastzetten hierbij ontstaat ook de opening voor de hals van de fles    bovenstukje aan het rokje zetten  (goedekant op goedekant) 
op de naad een kantje zetten je kan ook aan beiden zijkanten van het kant een reepje kant laten hangen voor
een strikje te maken om de fles heen    anders neem je een lintje en knoop je dat om de fles heen als riempje met de strikjes achter .ik heb op het bovenstukje nog 3 bloempjes gezet .

                veel plezier     groetjes JOKE

8 opmerkingen:

  1. Tjeemie wat heb je dat leuk gedaan zeg ....leuk om zo voor elke gelegenheid een passend kadootje ervan te maken ...... lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze is echt leuk! moet ik onthouden, maak ik die is een keertje voor mijn mam!

    Bedankt voor het ook volgen van mijn blogs en welkom, Joke!

    Lieve groet Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kom via Michelle van de blog De 7e hemel hier bij jou terecht. Je blog ziet er sfeervol uit, ik ga je volgen. Leuk idee om de wijnfles zo leuk aan te kleden.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet je blog er leuk uit ga je zeker volgen.
    Wat een leuk idee van het wijn schortje.

    Groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuk idee!
    ik kom hier terecht via de blog van michelle en vind je blog er mooi uit zien!
    Ik ga je volgen.
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Via Michelle kom ik hier een kijkje nemen en vind het hier best gezellig?

    Ga je zeker volgen.

    Liefs
    Marieke van
    Bleudelavandou

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk gedaan, goed idee voor een cadeautje.
    Is leuker dan een kale fles geven.

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee zeg!
    Schattig...

    Fijne dag,
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen